donderdag 12 september 2013

Cultuur en origami



Naast mijn vakantie ben ik in augustus ook nog naar Lowlands geweest. Nou heb ik daar vooral veel bandjes gezien, maar toch ook nog wat culturele dingen die als (deel)doel op mijn Dayzerolijst stonden. Zo is doel 11 Bezoek een dansvoorstelling. Dit doel is op de lijst gekomen door onder andere So You Thnk You Can Dance, wat echt de enige talentenshow is die ik volg omdat het zo ontzettend tof is om het zien wat die dansers kunnen (en, bijzonder voor een talentenjacht:  geen afzeik-TV). Na twee seizoenen gezien te hebben op TV werd het tijd voor het bezoeken van een echte dansvoorstelling.


Dit werd dus op Lowlands ingevuld door in de Juliet-tent de voorstelling "Meer ruis compact" te zien, gedanst door het gezelschap "Conny Janssen danst" en live verzorgde muzikale begeleiding door Ming's Pretty Heroes.
Ik was erg benieuwd want ik had geen idee of ik er in het echt ook zo door gegrepen zou worden als soms op TV, maar het overtrof echt al mijn verwachtingen: het was zoooo gaaf! Ik heb echt ademloos zitten kijken en baalde echt dat het afgelopen was want ik wou meeerrrrrr. Doel behaald en ik denk dat ik zeker vaker naar dans zal gaan kijken.

Ook in de Juliet op Lowlands, zag ik de monoloog "De sunshine show" door Esther Scheldwacht. We liepen daar toevallig langs vlak voor de voorstelling en besloten te gaan kijken. Eigenlijk verwachtten we iets grappigs, maar het was een tragikomische voorstelling over het leven van Thaise ladyboy die zijn zoon in Nederland heel graag een keer zou zien. Indrukwekkend en ik kwam er na soort van aangeslagen uit de tent. Een mooie eerste van drie voor doel 9.

Niet op Lowlands, maar gewoon thuis heb ik weer twee nieuwe origami kusudama's gemaakt. Beideuit het boek Unit Origami Fantasy van Tomoko Fuse.
De helemaal roze is het model "Jag". Het is gevouwen uit A4 papier dat in acht stroken gesneden is en bestaat uit 12 modules. Het veelkleurige model is gemaakt van dertig 135-graden units die elk gevouwen zijn van een rechthoek (een achtste vel A4).
Nog 19 te gaan want dit waren nummer 5 en 6 van 25 :)












Geen opmerkingen:

Een reactie posten