dinsdag 30 oktober 2012

Oktober update

Ondanks dat ik pas 10 dagen bezig ben met de lijst, zijn er toch al allerlei updates. Sowieso ben ik natuurlijk al bezig met continu doorlopende doelen als het behalen van een gezond BMI, 2x per week sporten en in 1001 dagen meer dan 2002k hardlopen (doelen 30, 2 en 7). Maar dat zijn niet de enige doelen waar ik al wat mee gedaan heb.

Afgelopen vrijdag ben ik uit eten geweest bij La Diva. Hier hebben ze geen kaart, maar werken ze met telkens wisselende menu's. Vooraf vragen ze wat je persé niet wil en of je een voorkeur voor vlees of vis hebt, maar verder is het een verrassing wat je krijgt. Het eten was heerlijk en ik vond het eigenlijk wel fijn om niet te hoeven kiezen van een menu. Geen keuzestress en zo eet je nog eens wat anders dan anders. Makreel en scholvis zou ik namelijk niet snel zelf bestellen maar beide gerechten waren erg lekker.
Dat was dus restaurant één van vijf voor doel 44.

Voor de leeslijst met Pulitzerwinnaars (doel 19) ben ik begonnen met lezen van A confederacy of dunces van John Kennedy Toole. Tot nu toe bevalt ie prima, vlot geschreven en erg grappig.

Doel 81 is het haken van een sjaal en ook dat is iets waarmee ik al hard bezig ben. Het gaat om dit patroon van Garnstudio/Drops. Ik ben al een heel eind opgeschoten, maar momenteel is het garen (Toison van Bergere de France) waarmee ik hem haak op terwijl de sjaal nog niet lang genoeg is. Nu moet ik dus wachten tot mijn internetbestelling binnenkomt voor ik verder kan met haken.
Alvast een klein voorproefje:















Verder heb ik wat voorbereidend werk verricht door DVD's te bestellen voor de film-kijk-doelen, maar deze zijn helaas ook nog niet bezorgd. Hopelijk krijg ik dus snel bezoek van de postbodes, want het is wel echt weer voor haken en DVD's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten