vrijdag 25 februari 2011

Mini-updates Februari

Doel 1: Zondag is er weer een kans om dit doel te halen, want ik heb bedacht dat ik de 5k ga lopen bij de 5e loop van het Zorg en Zekerheid circuit. Nou hopen op een tijd sub30, maar dat zou moeten kunnen na m'n recente 10k PR van 1:01:21. Volgens de McMillanrunning.com calculator althans. Daar kan je wedstrijdtijden laten omrekenen naar tijden op andere afstanden (wat natuurlijk wel alleen geldt zolang je blijft nadenken: een 1 km tijd van iemand die nooit verder loopt dan 3 km zegt natuurlijk weinig over de tijd die zo iemand over een hele marathon zou doen). Hopelijk zondagavond een mooie update over dit doel dus.

Doel 4: Vorige week woensdag was het zo ver: er kon eindelijk ingeschreven worden voor de Royal Parks Half Marathon 2011 in Londen. Voor de loting althans, want die hebben ze dit jaar ingesteld omdat hij vorig jaar in nog geen 3 uur na de start van het inschrijven helemaal vol was. Nu kan er dus 2 weken lang ingeschreven worden (tot en met 2 maart) en krijgt iedereen dan op 4 maart te horen of hij/zij mag gaan lopen. Nu duimen dus en anders 5 maart meteen inschrijven voor Amsterdam, want dit doel ga ik halen in oktober, waar dan ook.

Doel 35: Omdat ik na 2 hele drukke weken met veel late nachten er best een beetje klaar mee was, heb ik maar een lege week in de agenda aangegrepen om weer een week van dit doel vol te maken. Nu al 5 avonden achter de rug en het bevalt weer goed, al was het gister wel even haasten met tandenpoetsen en zijn verkouden kindjes ook een risicofactor.

Doel 41: Aan dit doel werk ik nog wel gewoon, maar over het algemeen is het me teveel moeite om alle links te posten en te bespreken en/of de teller in de doelenlijst te veranderen. Omdat ik me deze keer even heel erg zit te vervelen doe ik bij uitzondering toch een bespreking :)
De willekeurige link bracht me op "Europees Jeugdkorenfestival". Een hier en daar wat tegenstrijdig artikel over een festival voor jeugdkoren. Zo heet het "Europees" maar doen er ook koren van buiten Europa mee. En was de gastheer in 2007 het Bazels jongenskoor, maar in 2010 is het ook in Bazel. Toeval of tikfout? Wat nazoeken in Google leert me dat het altijd in Bazel gehouden wordt. Leerzaam...

Doel 94: Voor dit doel (10 sterrenbeelden leren herkennen) heb ik inmiddels een aantal sterrenkaarten gedownload en een lijstje met Nederlandse versus Engelse namen van de sterrenbeelden gezocht, maar om er ook gebruik van te kunnen maken moet het eerst ietsje warmer worden denk ik. Ik vind het nu in elk geval nog geen weer om buiten in het gras te gaan liggen.

Doel 34: Een gezond BMI is nog steeds niet in zicht: de grens van de 80 blijkt
lastig te doorbreken, laat staan dat ik 74 weeg. Ik stuiter er af en toe even doorheen, die 80 grens, maar echt blijvend eronder ben ik nog niet, helaas.

Doel 32: Om mijn achterstand in het aantal behaalde doelen wat in te lopen ben ik nu met een aantal "Doe een week lang xxx"-doelen tegelijk bezig. Naast het op tijd naar bed gaan, draag ik nu ook al 2 dagen achter elkaar oorbellen. En dat kon geen kwaad, want ik kreeg ze gisterenochtend maar wat lastig door de gaatjes heen. Die groeiden dus kennelijk heel langzaam toch dicht. Net op tijd met dit doel dus, anders had ik nog nieuwe gaatjes moeten laten schieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten