maandag 27 december 2010

44. Films

Sinds de vorige keer dat ik schreef over films die ik had gezien, is er aardig wat tijd voorbij gegaan waarin ik weer allerlei films heb gezien. De meeste op TV, helaas slechts 2 in de bios.

De eerste van de films die ik in de bios heb gezien was The Joneses.
Deze gaat over een familie, die verhuist naar een welgestelde wijk en daar probeert te integreren met hun nieuwe buren. Alleen is deze familie in werkelijkheid geen familie, maar een zorgvuldige samengestelde groep van vier acteurs, wiens enige doel is als uithangborden te dienen voor allerlei dure, nieuwe producten en gadgets. De hele omgeving wordt meegesleurd in de hebzucht en dat blijft uiteraard niet zonder gevolgen. En verder zijn er natuurlijk ook nog romantische verwikkelingen tussen de "ouders" van het gezin, gespeeld door Demi Moore en David Duchovny. Ik vond het een aardige film, met een slim verzonnen uitgangspunt. Minpuntje: de laatste scene tussen de hoofdpersonen is volkomen ongeloofwaardig en klopt echt niet met de ontwikkeling van hun karakters de hele film door.

Ander, persoonlijk minpuntje: deze titel begint met een T en ik had al een film met de T gezien :| Op naar de volgende dus :P

Dat was Uptown Girls, waarin Brittany Murphy als onvolwassen dochter van een (overleden) rockster ineens geld nodig heeft en zo enigzins onvrijwillig de nanny van een veel te vroegwijze en neurotische Dakota Fanning wordt. Vermakelijke romcom, maar hij is niet echt goed blijven hangen. Ik moest echt de samenvatting opzoeken voordat ik kon opschrijven waarover hij ook alweer ging.

Dat geldt in net iets mindere mate ook voor de volgende film in de lijst: 27 Dresses. Eveneens een vrij standaard romcom waarin Katherine Heighl (bekend van Greys Anatomy) al 27 keer bruidsmeisje is geweest, maar nog nooit de bruid. Ze is verliefd op haar baas, maar die wordt verliefd op haar zus die even komt logeren. Ondertussen is een journalist het bruidsmeisjesverhaal op het spoor en uiteraard worden die twee verliefd op elkaar. Zoals gewoonlijk volgen er dan nog wat romantische verwikkelingen, want waren iedereens motieven wel zuiver, maar natuurlijk komt het allemaal goed. Wat me het best is bijgebleven hier is trouwens de blije scenes waarin de hoofdpersoon heen en weer rent/rijdt tussen 2 bruiloften die op dezelfde avond zijn, inclusief verkleedpartijen in taxis :) Vrolijk niemendalletje dus.
Et voila, zo is ook de D weggestreept :) Eigenlijk nog dubbel ook, want ik zag ook Don't say a word op TV (met alweer Brittany Murphy), maar dat is ook een D, dus jammer, maar helaas.

En na 3 films is deze blog wel weer lang genoeg. Morgen deel 2 van de film-update, met nog 4 films.

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Geen opmerkingen:

Een reactie posten