dinsdag 28 december 2010

44. Films - vervolg

Zoals gisteren beloofd, hier het vervolg van de bekeken films, oftewel de oogst van december :)

De eerste hiervan was "Sex and the City". Over het verhaal en de personages hoef ik weinig meer te zeggen, die zijn na de serie al overbekend. De film borduurt voort op ditzelfde stramien, maar is helaas wel wat minder scherp van toon en daarom soms wat flauw. Wat mij betreft niet echt een reclame om ook deel 2 te gaan zien. Maar hiermee is dus wel de S ook weggestreept.

Hierna was het volgensmij weer eens tijd voor de bios, want de nieuwste Harry Potter was net uit: Harry Potter and the Deathly Hallows - part 1. Eveneens een maar al te bekend verhaal voor de liefhebbers en de antifans krijg ik toch niet overtuigd, dus ik laat het maar bij de constatering dat ik nu ook heel graag deel 2 wil zien. Helaas moeten we daar nog op wachten tot het hoogzomer is.
En dat was dus de H!

De volgende was een Nederlandse film: "Bride Flight". Een script van Marieke van der Pol (voor m'n generatiegenoten, zij speelde ook de moeder in de TV-serie "Oppassen!"), dat ook als boek is verschenen. Voor ik de film zag, had ik dit boek toevallig ook al gelezen.
De film verhaalt over 3 jonge vrouwen en een man die allemaal passagiers zijn op het KLM-toestel dat in 1953 meedoet aan de Air Race naar Nieuw-Zeeland. De vrouwenzijn totaal verschillende types, maar zijn wel alledrie op weg naar hun man/verloofde. De jonge man laat bij alle drie een bijzonder indruk achter, waardoor hun levens voorgoed verstrengeld raken. De vertelling springt heen en weer in de tijd. Van de begrafenis van Frank naar de eerste ontmoeting en naar alle markante momenten hiertussen. Mooie film, die ook schitterende beelden van het Nieuw-Zeelandse landschap bevat.
Tevens de exit voor de B uit dit filmalfabet.

Dan de laatste voor dit moment en wederom een Nederlandse film: Oorlogswinter. Dit is een echte boekverfilming en het origineel heb ik vroeger als kind al gelezen (nouja, verslonden is een beter woord, zoals alle boeken van Jan Terlouw). Dat het lezen zo lang geleden was, hield wel in dat ik me lekker weer kon laten verrassen door het verhaal. Dat verhaal ga ik hier niet verklappen, maar het gaat over de belevenissen van een tienerjongen/burgemeesterszoon in de Tweede Wereldoorlog.
En tot zover de letter O.

Dit levert dan de volgende tussenstand op:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
11/26 films gezien, dus bijna op de helft met dit doel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten