zondag 2 mei 2010

59. Elke maand iets nieuws koken (4/33)

Ook deze maand moest er natuurlijk weer een nieuw gerecht gemaakt worden. En omdat ik nog steeds meer vegetarische recepten wil uitproberen (ook met doel 60 in het vooruitzicht) werd het deze keer een preitaart met gedroogde tomaat en kaas.

Eerst een hele berg prei gesneden en even gekookt, ondertussen ook wat gedroogde tomaten op olie gesneden en het ei-slagroom mengsel gemaakt.


Geen moeilijk recept dus, maar deeg en Jojo gaan niet samen dus ik had weer als vanouds ruzie met het deeg, ondanks dat ik deze keer alleen een aantal plakjes bladerdeeg tot één grote plak moest uitrollen. Uiteindelijk liet de plak zich temmen en nog redelijk makkelijk in m'n springvorm dwingen. De kaas en vulling erin doen was natuurlijk een eitje en het strooien van de kaas bovenop was een mooi klusje voor koksmaatje Finn. En toen was de taart klaar voor de oven:



Drie kwartier later was het tijd om de tafel te dekken en nog snel even een simpele salade erbij te maken. Toen even hard duimen dat de taart goed uit de vorm wilde komen en zich liet snijden. Dat viel gelukkig niet tegen, dus na het schikken van een punt en wat salade op m'n bord kon m'n man me fijn voor gek verklaren toen ik weer eens een foto van m'n eten maakte. Bon appetit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten