vrijdag 7 mei 2010

45. A-Z: Van 26 nieuwe acts 5 liedjes luisteren (2/26)

Van de week trad in "De Wereld Draait Door" Marike Jager op. Leuk, maar wat nog leuker was, was een fragment van een band die op haar label getekend is: Woost. Ik had nog nooit van ze gehoord, maar het klonk zo tof dat ik meteen wist dat dit 2 van 26 ging worden. Wat zoeken op Google leverde niet zo heel veel info op. Het zijn 4 Nederlandse jongens en op 14 mei komt hun nieuwe album "6 Minutes South" uit, dat is alles wat ik in eerste instantie kon vinden.

De 5 geluisterde/bekeken liedjes:

* Speak (2006) Mooie rockballad, maar naar mijn mening iets te standaard. De zanger heeft wel absoluut een goede stem en ook de band klinkt erg goed. Toch is het me net iets te gladjes en is het een wat andere stijl dan wat ik in DWDD hoorde.
* Trivia (2010) Stukken pittiger dan "Speak" en echt een lekker nummer. Op de één of andere manier doet het me een beetje denken aan Radiohead in het tijdperk van "Creep". Smaakt naar meer dus.
* Six Minutes South (2010) Allereerst even een offtopic ergernis: Waarom kletsen mensen dwars door een optreden heen?! Je gaat toch voor de muziek, anders had je ook gewoon naar de kroeg kunnen gaan? Goed, terug naar de muziek. Dit is het nummer waar ik in DWDD een stukje van hoorde en meteen weg van was. Het hele nummer stelt me niet teleur, want de rest is ook geweldig.
* This Mess (2006) Allereerst: coole animatieclip, erg mooi gemaakt. Ook dit liedje heeft weer dat lichtelijk nostalgische jaren '90 alto-rock geluid waar ik wel erg van houd.
* Holy man (2006) Mooi nummer dat ingetogen begint en hier en daar lekker losbarst om vervolgens ook weer terug te keren naar rustiger stukken. Wel een heel lang nummer trouwens: zowat 10 minuten!

Eindconclusie: Van deze band wil ik zeker nog meer horen en mocht ik eens naar een optreden kunnen dan ga ik zeker. Ik ben ook erg benieuwd of het nieuwe album hun grote doorbraak gaat worden. Zou mij niet verbazen namelijk.

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Geen opmerkingen:

Een reactie posten